زمان جاری : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 1:04 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 70
نویسنده پیام
drsaber آفلاین


ارسال‌ها : 17
عضویت: 25 /9 /1399


لکنت زبان در کودکان
لکنت زبان زمانی بروز پیدا می کند که گفتار عادی با تکرار یا کشیدن صداها یا کلمات خاص قطع می شود. لکنت زبان که من و من یا گرفتگی زبان نیز نامیده می شود، می تواند از نظر شدت از خفیف تا شدید متغیر باشد. گاهی اوقات، صحبت کردن مقابل یک گروه یا حرف زدن با تلفن می تواند شرایط را تشدید کند، در حالی که خواندن یا آواز خواندن می تواند لکنت زبان را کمتر کند. استرس گاهی اوقات می تواند شدت لکنت زبان را بیشتر کند. تلاش برای صحبت کردن ممکن است با حالات بدن یا حرکات فیزیکی نیز همراه باشد.
فاکتور های خطر لکنت زبان در کودکان

-خانواده و وراثت: اگر یک یا چند نفر از اعضای خانواده تان در بزرگسالی دچار لکنت زبان باشند، کودک شما در معرض خطر بیشتری قرار دارد.
-سن: کودکانی که پیش از رسیدن به سن 3.5 سالگی، شروع به لکنت زبان می کنند، احتمال بیشتری دارد که لکنت شان از بین برود.
-مدت زمان ابتلا: اگر لکنت زبان فرزند شما بیش از 6 ماه طول بکشد، کمتر پیش می آید که به طور خود به خودی از بین برود.
-جنسیت: پسرها سه تا چهار برابر دختران به لکنت زبان دچار می شوند.
-سایر نقایص گفتاری: اگر فرزند تان مشکلات دیگری در صحبت کردن و درک مطلب دارد، کمتر احتمال دارد که لکنت زبانش با افزایش سن درمان شود.
درمان لکنت زبان
بسیاری از والدین تمایلی به انجام گفتاردرمانی برای کودک دچار لکنت زبان خود ندارند چرا که نمی خواهند خود آگاهی فرزند شان را در مورد اختلال گفتاری اش افزایش دهند. اغلب کودکان مبتلا به لکنت طولانی مدت، می توانند از گفتاردرمانی استفاده کنند. نتیجه نهایی گفتاردرمانی هر چه باشد، اعتماد به نفس فرزند شما را افزایش می دهد زیرا او یاد می گیرد چگونه لکنت زبان خود را کنترل کرده و مهارت های گفتاری اش را بهبود بخشد.
کلینیک گفتاردرمانی در غرب تهران و کلینیک گفتاردرمانی در شرق تهران تحت نظر دکتر صابر با سابقه بالا در زمینه درمان اختلالات گفتاری و لکنت زبان، فعالیت می کند.

سه شنبه 24 آبان 1401 - 18:05
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | لکنت زبان در کودکان | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS